Підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 міс 2016 року

Версія для друкуВерсія для друку

Підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 міс 2016 року

           Звернення громадян чутливо відображають стан суспільства, його проблеми, конфлікти, ставлення людей до органів влади, їх спроможність вирішувати відповідні питання, рівень сподівань, очікувань і вимог, що формуються у суспільній свідомості під впливом подій у державі. Найважливішими завданнями районної державної адміністрації при розгляді звернень є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у вирішенні проблем.

            Реалізація права громадян на звернення в районній державній адміністрації здійснюється відповідно до вимог Конституції України, Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування".

         Здійснено відповідні заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення, подальшого покращення та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами виконавчої влади, районною державною адміністрацією проводиться робота по попередженню надходження заяв і скарг шляхом зустрічей з населенням, інформування і роз’яснення напрямків діяльності влади з соціального та економічного розвитку району.

Найбільш результативним у питанні попередження звернень громадян є здійснення особистих прийомів громадян за місцем проживання. Також громадяни можуть звернутися з особистих питань до голови райдерждміністрації та його заступників згідно затвердженого графіку прийому громадян.

З метою швидкого та якісного доступу до актуальної інформації, яка є необхідною для населення, діє офіційний сайт  районної державної адміністрації. В частині розгляду звернень громадян на запровадженій окремій сторінці "Звернення громадян" веб-сайту висвітлюються графіки прийомів, нормативно-правові документи, приклади заяв, а також інформаційні матеріали з питань розгляду звернень громадян. Щомісяця постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян розглядає найбільш резонансні звернення, що надійшли до районної державної адміністрації. За  9 міс.2016 року комісійно розглянуто 9 звернень громадян. За результатами засідань комісії складались протоколи та за необхідністю надавались доручення.

Протягом 9 міс. 2016 року головою та заступником голови районної державної адміністрації проведено 112 прийомів громадян, з них 54 виїзних та  особистих. На вказаних прийомах звернувся 131 громадянин, порушено 131 питання. Переважна більшість звернень вирішувалась на місці, надавались вичерпні роз’яснення, інші брались на контроль та вирішувались у визначений законодавством термін. Головою районної державної адміністрації проведено 18 особистих та 18 виїзних прийомів громадян, на яких звернулося 53 мешканця району.

           На виконання Указу Президента України від 7 лютого 2008 року

№ 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» систематично (щоквартально) аналізуються та узагальнюються питання, порушені у зверненнях. За результатами розгляду голові районної державної адміністрації готується інформаційно-аналітична довідка щодо роботи зі зверненнями громадян у районній державній адміністрації.

          За 9 міс. 2016 року до районної державної адміністрації надійшло 444 звернення, за 9 міс. 2015 року надійшло 574 звернень (-130). У порівнянні з відповідним періодом минулого року зменшилась кількість  письмових звернень – з 429 до 313 (-116). Зменшення  відбулося за рахунок звернень від мешканців м.Гадяча  з питань підвищення тарифів на водопостачання та водовідведення, неправомірне, на їх погляд, нарахування за використаний природний газ та щодо оформлення права володіння та користування земельними ділянками. Через органи державної влади надійшло 117 звернень (26%): - до КЗ «Урядовий контактний центр» звернулося  107 громадян;- до Адміністрації Президента України- 4; - до обласної державної адміністрації звернулося 3; - до Кабінету Міністрів України - 2; - до Апарату Верховної Ради України звернувся 1 громадянин. Що стосується виконавської дисципліни, слід зазначити, що управління, відділи та інші структурні підрозділи районної державної адміністрації дотримувалися встановлених термінів розгляду звернень громадян, які надходили на їх адресу з дорученнями керівництва районної державної адміністрації.

Як свідчить аналіз, за актуальністю питань, що порушували громадяни у письмових та усних зверненнях, це – питання соціального захисту населення, що складає 63 відсотки від загальної кількості порушених питань: це надання матеріальної допомоги, перегляду розміру пенсії, виплата коштів малозабезпеченим громадянам відповідно чинного законодавства.

У порівнянні з аналогічним періодом минулого року цей показник зменшився на 24 відсотка. Від громадян, які беруть участь в

антитерористичної операції та їх сімей надійшло  110 звернень. Значна частина звернень громадян за звітний період надійшла до райдержадміністрації від найменш соціально захищених категорій громадян: від інвалідів І,ІІ,ІІІ груп - 42; від ветеранів праці- 74, дітей війни –  62;

багатодітних сімей, одиноких матерів – 15.

Протягом  січня-вересня  2016 року під час проведення „гарячої” телефонної лінії надійшло 6 звернень, що на рівні  відповідного періоду минулого року. На телефон довіри та телефон для людей з обмеженими

фізичними можливостями, під час проведення постійно діючих прямих телефонних ліній надійшло 5 звернень. 

Відповідно до вимог статті 20 Закону України „Про звернення громадян” всі звернення розглянуті у встановлені терміни.

          Близько 35 % від загальної кількості звернень громадян вирішено позитивно, іншим заявникам надані аргументовані роз'яснення.                   

  За рахунок районого бюджету виділено 131,4 тис. грн. для надання одноразової матеріальної допомоги  75 заявникам.      

          У середньому по району на кожну тисячу населення за 9 міс 2016 року припадає 7,5 звернень громадян, проти 9,7 за відповідний період 2015 року.

          Із розрахунку на 1 тис. населення найчастіше зверталися жителі сільських рад: Гречанівської, Ручківської, Вельбівської сільських рад.

Відповідно до Класифікатора звернень громадян звернення розподіляються так: за формою надходження: поштою – 44%, на особистих

прийомах – 29%, через органи влади – 27%, за ознакою надходження:

первинні – 100 %, за видами: заяви (клопотання) – 93 %, скарги – 7%, за статтю авторів звернень: чоловіча – 33 %, жіноча – 67%, за типом: листи –

70 %, усні – 30%, за суб’єктом: індивідуальні – 96 %, колективні – 4%.       

          Забезпечення всебічного, кваліфікованого, неупередженого і об'єктивного розгляду звернень громадян являється метою практичної роботи, яка здійснюється райдержадміністрацією.

Наверх ↑