Підсумки роботи із зверненнями громадян за 2014 рік

Версія для друкуВерсія для друку

 

На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян»,  Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 ”Про першочергові заходи щодо забезпечення  реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування” райдержадміністрація продовжує  здійснювати ряд організаційних та інформаційних заходів, направлених на покращення роботи зі зверненнями громадян.

            26  лютого  та 30 липня  2014 року  на колегіях районної державної адміністрації   розглянуті питання  "Про підсумки  роботи із зверненнями громадян за 2013 рік та І півріччя 2014 року ”, за підсумками прийняті розпорядження  від 06.03.2014 № 76, від  04.08.2014 № 339.  

          Протягом 2014 року на розширених нарадах у голови райдержадміністрації  заслухано звіти  про роботу із зверненнями  громадян начальників управління агропромислового розвитку; відділу освіти;  сектору містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства  та будівництва райдержадміністрації, голів виконавчих комітетів  Веприцької, Бобрицької, Малопобиванської, Розбишівської, Качанівської, Петрівсько-Роменської, Великобудищанської, Плішивецької, Середняківської, Сватківської, Мартинівської, Сарівської, Краснознаменської, Ручківської сільських рад, голову виконавчого комітету Гадяцької міської ради.

           Забезпечується систематичне  висвітлення  в ЗМІ  графіків  особистих та виїзних прийомів громадян, прямих та «гарячих» телефонних ліній,

функціонування  телефону  „довіри” та телефону для осіб з обмеженими

фізичними можливостями.         

           Вживаються заходи  щодо попередження виникнення підстав для обґрунтованих звернень громадян  до органів влади вищого рівня. За звітний період проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при районній  державній адміністрації та 12 днів контролю за розглядом  звернень громадян, де  розглядалися звернення громадян  до органів влади вищого рівня.

 На оперативно-розпорядчих нарадах у керівника апарату районної державної адміністрації  щоквартально розглядаються питання поліпшення роботи із зверненнями громадян.                   

    Вивчено та узагальнено перспективний досвід роботи  зі зверненнями громадян виконавчим  комітетом Петрівсько-Роменської сільської ради, зокрема по  реалізації вимог Указу Президента України від 07.02.2008  №109/2008.

            Здійснено перевірки з питань додержання чинного законодавства в роботі із  зверненнями громадян у  відділі освіти; службі у справах дітей; управліннях економічного розвитку та інфраструктури; агропромислового розвитку, фінансовому управлінні, відділі містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства       та будівництва райдержадміністрації у виконавчих комітетах Веприцької, Бобрицької, Римарівської, Березоволуцької, Соснівської, Лисівської, Розбишівської, Качанівської, Малопобиванської, Петрівсько-Роменської, Великобудищанської, Плішивецької, Середняківської, Сватківської, Мартинівської, Сарівської, Краснознаменської, Ручківської  сільських рад, Гадяцької міської ради.

  З метою поліпшення роботи із зверненнями  громадян загальним відділом апарату райдержадміністрації  надається методично-консультаційна допомога.

          На виконання вимог  Закону України „Про безоплатну правову допомогу” функціонує громадська приймальня  з надання первинної правової  допомоги при райдержадміністрації. Протягом 2014 року правова допомога надана 72 громадянам.  До роботи громадської  приймальні залучаються структурні підрозділи райдержадміністрації, територіальні підрозділи центральних органів виконавчої влади.  У вказаних зверненнях здебільшого громадяни  порушували питання  комунального господарства, соціального захисту населення, землекористування.

За  2014 рік на розгляд до керівництва районної державної адміністрації надійшло 321 звернення, що на 81 менше порівняно до  2013 року (402).

          По прямій та «гарячій» телефонних лініях,  по  «телефону довіри» та  телефону для осіб з обмеженими фізичними можливостями звернулося 11  громадян.

          Відповідно до затверджених графіків проводилися  особисті прийоми громадян. Так, з початку року під час особистих прийомів керівництвом райдержадміністрації прийнято 125 громадян. Проведено 50 виїзних прийомів, під час яких звернулось 60 осіб. Надійшло 196 письмових звернень, що на 19 більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року (177).

Всього порушено 329 питань. Найбільше надійшло звернень з питань соціального захисту - 94 (28 %) – це надання матеріальної допомоги, перегляд розміру пенсії, виплата коштів дітям війни відповідно чинного законодавства; 58 (18%)- комунального господарства; 36 (11%) –з  питань аграрної політики (щодо розрахунку за здані в оренду земельні паї, щодо сприяння в виділенні земельних ділянок власникам паїв, вирішення питання межового спору), 29 (9%)- з питань праці та заробітної плати.

        Відмічається зменшення кількості звернень майже по всьому спектру питань. Хоча кількість звернень з питань соціального  захисту, житлово-комунального господарства знизилась, втім про проблеми  свідчить  значна частка вказаних звернень  у загальній їх кількості.  

  Майже у 2 рази зменшилось надходження звернень з питань соціального захисту населення, праці і заробітної плати; транспорту і зв’язку. Майже на рівні відповідного  періоду минулого року надійшло звернень з питань аграрної політики, охорони здоров'я.

           До органів державної влади  вищого рівня надійшло 56 звернень, що на  рівні 2014 року, в тому числі 36 звернень надійшло на урядову  гарячу телефонну  лінію. У загальній  кількості звернень частка звернень громадян до органів влади вищого  рівня складає  17 %.

          Характерно, що як і в минулому році вищевказані  звернення надходили  від жителів  Вельбівської, Лютенської, Сарівської, Середняківської сільських рад.

До органів влади вищого рівня жителі району здебільшого  порушували питання соціального захисту; аграрної політики.

          Аналіз статистичних даних за соціальним станом заявників свідчить, що найбільше звернень надійшло від найменш соціально захищених категорій населення – інвалідів, ветеранів праці, дітей війни.            

          У середньому по району на кожну тисячу населення за 2014 рік припадає 5,9 звернень громадян, проти 6,8 за 2013 рік.           

           Із розрахунку на 1 тис. населення найчастіше зверталися жителі сільських рад: Гречанівської (13,6), Малопобиванської (10,2), Середняківської (11,5), Рашівської- ( 9,7).  Жодного звернення не надійшло від жителів Ціпківської сільських рад.

           Відповідно до вимог статті 20 Закону України „Про звернення громадян” всі звернення розглянуті у встановлені терміни        

           Близько 21 % від загальної кількості звернень громадян вирішено позитивно, 5 % направлено за належністю, іншим заявникам надані аргументовані роз'яснення.   

           З метою підтримки соціально-незахищених верств населення в районі діють  відповідні програми, для надання грошової допомоги малозабезпеченим мешканцям району виділено 30 тис.грн   з бюджету району.          

          Робота із зверненнями громадян служить показником громадянської активності, динаміки соціально-економічних процесів і розцінюється райдержадміністрацією як один з важливих каналів зворотного зв’язку населення, залишиться і надалі одним з важливих напрямків діяльності.

Наверх ↑